ゲームクリエイターズインタビュー『Halver』/Game Creator Interview”Halver”
We interviewed German game creators Gologames about their game “Halver”.
Read on to find out how this ingenious puzzle game took seven years to create.
I also hope you enjoy my video of the game. (Please give me a high rating and subscribe to my channel)
The Japanese translation of the interview is at the bottom of the page.
ドイツのゲームクリエイターGologamesに彼らが開発した”Halver”について取材しました。
7年をかけた独創的なパズルゲームがどうやって作られたか読んでください。
私のプレイ動画も見てもらえたら嬉しいです。(高評価とチャンネル登録もね)
インタビューの日本語訳はページ下にあります。
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About your development team
1: Please introduce your team.
2: How many team members do you have?
3: How did you come together?
4: Do any of the members have experience working in the games industry?
I don’t have a big team : )
mostly, I work alone as a game designer and programmer. Right now, I live in Berlin in Germany and work as a backend software engineer. So moslty working on the game by evenings and nights 🌙
But also, I have a teammate who helped a lot with the creation of the basics of the graphics. So, textures of cubes, background, and visual effects created by him. Then, I implemented all this stuff into the game and also introduced interactive measurement lines and art made of them are created by me (each line was placed by hand)
And finally, some girl worked as a DJ in the past, created music compositions for the game and trailer. And then I compounded sounds for the game from different sources
And a lot of people helped us with feedback during the years : )
Art guy has an experience in game industry, but not so much. So colleagues mostly work as freelancers or non-gamedev job
I met art guy on the local gamedev forum many years ago. He decided to help me with art for one of my previous games
And I found music girl in credits of one game to which she helped with music
About your development.
5: What inspired you to develop Halver?
6: Were there any difficulties in the development?
7: How long did you expect it to take to complete?
8: How long did it actually take and why?
9: Do you use a game engine?
I got ill some time ago and decided to make some game to get distracted. I created a prototype in one night. Wanted to finish within several months : )
It actually took around 7 years. I think it is because we had found some critical issues in the game and wanted to do it better.
Because it is kind of experimental game we were should invent some approaches in game and level design. At first, we thought to add a plot, I even bought some voice for main character, but them we removed in-game story. But all this took some time.
We use Unity. And was another area of problems because during the years, Unity made some changes, which broke backward compatibility, and we were must to re-implement at least shaders.
About the game
10: What do you recommend about Halver?
11: I like the beautiful design of the stages. How did you come up with it?
12: What are the future plans for this game? (If there are any sales, updates, etc.)
I can recommend the game for those who like challenges but don’t want to spend days or hours with grinding your character specs.
In the game, we are trying to find a true balance between puzzles and precision jumps. It it really interesting combination, I believe And of course, vibrant blueprint aesthetic as an addition to the whole picture.
At first, we thought to create long corridor type levels. But then understood that each level should represent one idea with ideally one word. So one level — one story. Sound simple, but it takes a lot time to make things work together.
We want to publish several updates with achievements, level editor, in-game gamepad hints support. And will participate in major sales at least. We will publish any significant info on the official game Steam community.
Finally.
13: What would you like to say to the game developers reading this article?
It is not so easy to say something to devs from my side. I don’t think that make one puzzle game for a 7 years is a good idea : )
But releasing your game is better then drop it. Good luck!
日本語訳
・チームの紹介をお願いします/何人のチームですか?
私たちは大きなチームではありません 🙂
ほとんどの作業をゲームデザイナー兼プログラマーとして一人で行っています。現在、ドイツのベルリンに住んでおり、バックエンドソフトウェアエンジニアとして働いています。そのため、ほとんどのゲーム開発作業は夜間に行っています🌙
・開発メンバーをどうやって見つけましたか?
しかし、グラフィックの基本を作成する際に大いに助けてくれたチームメイトがいます。彼は、キューブのテクスチャ、背景、視覚効果を手伝ってくれました。それから、私は彼のグラフィックをゲームに実装し、また、インタラクティブな測定ラインとアートを作成しました(各ラインは(スクリプトなどではなく)私の手作業で配置しています)。
最後に、DJだった女性がゲームとトレーラー用の音楽を作り、私はさまざまな音源を組み合わせてゲーム用のサウンドを作り上げました。
そして、長年にわたり多くの人々がフィードバックを通じて私たちを助けてくれました 🙂
・ゲーム業界の経験はありますか?
アートを担当したチームメイトはゲーム業界での経験が少しあります。私たちは主にフリーランサーやゲーム開発以外の仕事をしています。
何年も前に、地元のゲーム開発フォーラムでアートを担当するチームメイトと出会い、彼は私の前のゲームのアートを手伝ってくれました。
・チームメイトとどのように出会ったのかを教えてください
音楽を担当する女性ですが、私は彼女が音楽を担当していたゲームのクレジットで見つけました。
・開発について
以前、病気になり、気を紛らわせるために何かゲームを作ることに決めました。一晩でプロトタイプを作り上げました。数ヶ月以内に完成させたいと思っていました 🙂
実際には約7年かかりました。ゲームにいくつかの重大な問題が見つかったため、改善をしていたからだと思います。
これは実験的なゲームのため、ゲームやレベルデザインにいくつかアプローチを考え出す必要があったのです。最初はプロットを追加したり、主人公の声も購入しましたが、後にゲーム内のストーリーを削除しました。これらの変更に時間がかかりました。
私たちはUnityを使用しています。広告も問題の一つでした。何年にもわたってUnityはいくつかの変更を加え、それが後方互換性を損ない、私たちは少なくともシェーダーを再実装する必要がありました。
・ゲームについて
このゲームは、チャレンジを楽しむ人におすすめで、キャラクターのスペックを磨くために何日も何時間も使いたくない人に向いています。
ゲームでは、パズルと正確なジャンプの間の真のバランスを見つけることを試みています。これは本当に興味深い組み合わせだと思います。
もちろん、全体のビジュアルに加えて、鮮やかな設計図の美学も特徴です。
最初は、長い廊下型のレベルを作成することを考えていました。しかし、その後、各レベルが理想的には一つの言葉で表される一つのアイデアを表すべきだと理解しました。つまり、一つのレベルに一つのストーリーがあります。シンプルに聞こえますが、すべての要素をうまく機能させるためには多くの時間がかかります。
・今後のアップデートなどについて教えてください
私たちは、実績、レベルエディター、ゲーム内ゲームパッドのヒントサポートを含むいくつかのアップデートを公開する予定です。また、少なくとも主要なセールに参加する予定です。重要な情報はすべて公式のゲームSteamコミュニティで公開されます。
・この記事を読んでいるクリエイターへ
私から他の開発者に何かを伝えるのは簡単ではありません。7年かけて一つのパズルゲームを作るのが良いアイデアだとは思いません 🙂
しかし、ゲームをリリースすることは、それを断念するよりも良いでしょう。幸運を祈ります!
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